Friday, March 14, 2014

Ianya baru bermula

Assalamualaikum w.b.t.
Almost 2 weeks dah berlalu, semester baru pun berjalan dengan baik tapi, since 1st week pun dah dapat assignment. hohhh, nasiblah kena prepare sikit fizikal dan mental untul final year final sem ini. Hurm, Alhamdulillah, taklimat praktikal 1st session dah pun berlalu, dah dengar half information yang kita nak tahu sangat, resume, handbook semua berkaitan dengan praktikal aku dah tengok and baca. Hope so aku dapat buat praktikal dengan cemerlang!

Err... lately ini, since masuk new semester ini asyik sakit kepala aje. why this is happend to me? Ya Allah, sakit boleh faham tak, aku berharap semester ini tak ada gangguan kesihatanlah. Aku terlalu memikir! huh.. aku dah pi check kat doktor and BP aku ok. Alhamdulillah, nasib baik-baik aje. 

Sekarang ini, dengan musin jerebu..alahai, please take good care of yourself yan! and you too! sekarang pun MPP puncak ini dah rajin-rajin edarkan mask muka, so apa lagi, pakailah untuk jaga kesihatan dari terhidu asap-asap dan debu halus tu, nanti ada juga yang batuk-batuk, sakit tekak dan jangan lupa, banyakkan minum air. :)

Hurmm, agak bosan bila duduk kolej tapi kat rumah ini tak ada orang. Inilah perkara yang membosankan! errr rasa macam nak tidur aje! hahahaha! berboraklah dengan bantal tu.. alahaiii sedihnya.. ermm, sekarang ini dah masuk hari ke -7! pencarian MH370, semua ini takdir, Qada dan Qadar Allah! kita semua hanya mampu berdoa dan buat solat hajat semoga pencarian MH370 itu berakhir dengan cepat. 



Ya Allah Engkau tabahkanlah hati-hati keluarga mereka yang menimpa musibah ini, kerana ini adalah salah satu ujian yang Engkau berikan kepada mereka untuk mereka bersabar dan berserah kepadaMu. Begitu juga aku! aku sedang belajar untuk menjadi seorang pelajar, dan juga seorang anak yang tabah dalam kehidupan aku selama hampir 2 tahun degree ini. 

Banyak masalah hati, pemikiran, perasaan, fizikal dan mental. Yang pasti aku kena kuatkan semangat untuk menghabiskan sisa-sisa degree ini dengan baik! Semoga pengakhiran degree aku ini berbekalkan kejayaan yang cemerlang yang boleh membuatkan ibu bapa aku berbangga dengan aku. Aamiin..
Haaaaa sekrang dah pun pukul 4 lebih petang, aku pun nak pi solat asar. Cukup rasanya di sini sahaja.. ngee sekian, selamat menjalani ibahdah. :)

No comments:

Post a Comment