Saturday, August 29, 2009

ORENTASI DIIM TOK PART 1....

Pagi....pukul 7:30 bertarikh 8 Ogos hari sabtu, mulalah orentasi DIIM..pada pukul 8:15 pagi,kami start aktiviti dgn senamrobik terlebih dahulu..lepas je senam tu kami semua kena berlari 1 padang kawad..huh.. Agak letih juga lah. Lepas tu kami di bahagikan kpd 12 kumpulan. Aku kumpulan ke-3! kebetulan pula kumpulan aku semuanya perempuan! haha..actually, ada lelaki dlm kumpulan aku, tapi dia org time tu dpt MC kami semua kena buat motto,lencana & trend mark bg kumpulan kami. Nama kumpulan aku ialah 3R.. " Rama-Rama Rebus" haha..kul 12tgh hari,kami di beri rehat,kul 2 baru kami kumpul semula di speaker corner. Ptg tu En. Razak,selaku KP DIIM & akak Nadiah merupakan calon DL dtg bg semangat tok kami semua. Tepat pada pukul 3 kami bermula dgn aktiviti berdebat. Kumpulan aku dapat imam tua. Jadi kita org kena lah berdebat sesama kumpulan utk menyelamatkan diri masing2.. haha.. Ada kumpulan yg dapat menjadi doktor, pensyarah,kanak2,mat rempit, pelacur,tukang masak, artis & nenek tua pun ada..haha..lepas tu kami berjemaah solat asar bersama & aktiviti ptg tu ialahbermain burung hantu. Semua student kena tutup mata dgn kain yg di bawa. Kita org diletakkan di tempat secara berseorangan. Kita org juga perlu peka dgn suara bunyi binatang kunpulan kita org. Bunyi kumpulan aku bunyi katak.. " ong kedek2" hahaha..game ni habis pukul 7 mlm. Pada pukul 9mlm kita org turun semula & bermain burung hantu juga.. suasana mlm agak menakutkan..mcm2 suara aku dgr..tapi tak takut pun..coz dgr suara & tapak kaki mcm manusia..hahaha. Mlm tu ada juga bdk yg menjerit2..haha bagai nak gila menjerit tu.. hurm.. Tapi semunya dlm keadaan ok je.. Mlm tu kami bersurai pukul 11 lebih.

No comments:

Post a Comment