Saturday, December 8, 2012

Satu bintang *

Assalamualikum. W.B.T.

Sudah sebulan berlalu bagaikan angin datang berlalu dan pergi. Hari ini, aku nak cerita tentang apa yang sudah berlaku sebulan yang lepas.. ok. Bulan lepas, before a few day konvo aku balik rumah and sempat lagi buat pre-convo dengan BFF aku yang tersayang + cinta. Heheh mereka buat surprise!! And sudah lama jugalah aku tak kena surprise kan! So sweet..siap bagi bunga, siap ade belon. Woahh it AWESOME!!
Ok! Then, on 28hb November 2012 adalah hari keramat aku sebagai pelajar diploma. Akhirnya, aku officially graduate! J tahniah yan! Hari yang penuh bermakna bagiku, mama dan ayah. Harapan ayah dan mama setelah aku mendapatkan segulung diploma sudah tercapai. Sekarang, mereka nakkan aku lebih berjaya. Mereka nakkan aku dapat lebih baik dari apa yang aku dapat time konvo lepas. Mereka nakkan segulung ijazah yang dapat membanggakan mereka. Hurm. Senang cerita straight to the point, nakkan  IJAZAH KELAS PERTAMA!!
Huhu. Lepas je konvo habis, mulalah pelbagai ragam…nak sakit tekaklah, demamlah. Batuklah.. tiap2 mlm after convo day aku tido berselimutkan sweater hitam.. and sampai hari ini pun, batuk tak habis-habis. Huhu.. tiba-tibakan, agaknya terkejut kot, bila habis je konvo parents harapkan aku dapat ijazah kelas pertama.. hahaha Bukan senang nak dapatkan, tapi tak mustahil kalau kita berusaha!. J On that day, aku mengharapkan someone datang bagi bunga, ok fine! Nobody comes to me with a bouquet of flower.. haaaaa, teringat kata-katanya dulu.. konvo diploma aku berjalan seperti biasa. Baju yang aku pakai pon biasa tapi it have value for me. Baju yang dihadiahkan oleh someone untuk dipakai pada hari raya lepas, tapi aku niat nak pakai time konvo and now! Aku sudah merealisasikan harapan aku. Ok! Harapan aku untuk ijazah sekarang ini, aku dapat belajar dengan tenang dan melalui saat-saat masaku dengan baik. Ya Allah, Engkau berikanlah kekuatan bagiku agar aku dapat menempuhi apa yang terjadi dengan tenang, redha dan sabar. Jadikanlah hatiku hati yang kuat dan redha serta mampu untuk bertahan selama 2 tahun ini. Aku dah nekad, sebelum masuk puncak perdana lagi, aku datang untuk belajar dan mengubah diriku untuk menjadi lebih baik. Aku taknak main-main kali ini. Aku akan cuba sedaya upaya untuk merealisasikan harapan mama dan ayah serta orang yang ingin aku buktikan. Pada permulaan semester pertama ini, aku merangkak. Merangkak bagai aku putus harapan untuk teruskan apa yang aku dah dapat depan mata. Aku jadi lemah, bagikan aku tak bernyawa untuk teruskan kehidupan, di atas nasihat dan semangat dari kawan-kawan, and harapan mama dan ayah, aku kuatkan diri untuk teruskan kehidupan aku sebagai seorang pelajar ijazah.  Ya! Memang aku tipu kalau aku katakan aku tak kuat sebenarnya bila aku teringatkan peristiwa itu. Sekarang ini, aku hanya mampu mendekatkan diri pada ALLAH agar Dia dapat mneyembuhkan luka dan satukan kembali hati-hati aku yang fragile itu. Sangat memilukan, tapi aku akan cuba untuk berdiri dan berlari untuk aku teruskan kehidupan aku disini. Akan aku ingat selalu kata-kata ayah aku, “sekarang ini, tiada masa untuk bermain dan kamu kene terus berlari untuk mengecapi kejayaan untuk masa depan.”  Ya ayah! Saya sedang cuba berlari untuk mencapai apa yang ayah dan mama inginkan. Satu-satuya jalan untuk aku kembali pulih dan tenang, aku dalam proses untuk mendekatkan lagi diriku dengan ALLAH agar Dia dapat menjagaku dari segi fizikal, mental, akhlak dan macam-macam lagi. Aku mahukan dia Ya ALLAH..kuatkanlah dan cekalkanlah hatiku. Aku tak mampu hidup tanpa cinta-Mu

No comments:

Post a Comment