Monday, September 21, 2009

Suasana Hari Raya Aidilfitri-2009

Pada 20 Sept 2009, bersamaan 1 Syawal 1430H. Hari raya pada thn ini di sambut seperti hari-hari raya sebulum ini. Pada pagi ini kami adik-beradik bersalaman dgn mama dan ayah kami. Tetapi malangnya kami tidak dapat bergambar bersama ayahku krn dia ada urusan yg perlu diselesaikan di pagi raya itu. Pada thn ini kami beraya mengikut tema warna hijau. Semua anggota keluarga aku memakai warna hijau. Pada thn ini aku beraya di rumah nenekku belah mamaku di Sg. Kantan, Kajang. Walau apa pun kami menyambut syawal dgn meriah sekali apabila mak cik pak cik serta sanak-saudaraku dtg ke rumah nenek. Keadaan bertambah ceria dan meriah dgn suara anak-anak saudaraku. Aku dan adik-adikku bersalaman dgn nenek kami dan di teruskan bersalaman dgn mak cik pak cik dan saudara-saudara kami. Sambil bersalaman mereka menghulurkan duit raya..hehe.. Aku sangkakan tak dapat duit raya..malah byk duit raya yg aku dpt..huhu.. Setelah bersalaman selesai, kami sekeluarga menikmati juadah yg telah di sediakan. Ada rendang ayam dan daging, nasi impit, pelempong goreng, lemang dan macam-macam lagi. Pada mlm hari kami sekeluarga ke rumah pak cik mak cik yg berada di sekitar Semenyih. Kami beraya dari rumah ke rumah dan mlm itu kami pulang ke rumah masing pada pukul 11:30 malam.

1 comment: